Make or Buy
All round ICT medewerkster
Januari 2016 – heden
De functie beschrijving zegt het eigenlijk al. Alles op het gebied van ICT. Van netwerkbeheer tot basis support, van applicatie beheer tot webdegsin. Dit maakt de functie zeer divers en blijft het een uitdaging. Ook blijf ik hierdoor continu bij leren en scherp. Geen dag is het zelfde waardoor het altijd spannent en nieuw blijft.
We hebben 2 locaties welke we van 0 hebben opgebouwd. Alle netwerken zijn door mij ontwerpen zodat er overal een goed werkende verbinding beschikbaar is. Zowelk via WIFI in het warehouse tussen de stellingen als in de kantoren.
Naast het zorgen dat het netwerk en alle overige applicaties en apparaat naar behoren functioneerd verzorgt ik ook het klant support van onze klanten. Denk hierbij aan systeem koppeningen met e-commerce platformen als Spotify en Woocommerce. En het mee denken in oplossingen en processen welke voor de klant en ons het best werkbaar zijn.
Wingens-ICT
Eigenaarese
Oktober 2016 – Heden
Wingens-ICT is begonnen als MakeAweb. MakeAweb is ontstaan uit een school project en legde de focus op het bouwen van website’s. In de loop der jaren is de kennis hierin fors uitgebreid.
Omdat er ook vraag is naar support, is er gekozen MakeAweb om te dopen naar Wingens-ICT. Dit zorgt er ook voor dat de samenwerking tussen Wingens Elektro en Wingens-ICT wat duidelijker wordt gemarkeerd. Verder hebben we ervoor gekozen ons meer te gaan richten op de behoefte van de gewone mens. Op het gebied van IT zien we dat men behoefte heeft aan betaalbare ondersteuning. Denk hierbij aan hulp bij het werkend houden van computers, tablets, het verbeteren en beveiligen van internet gebruik enz. Nu is het zo dat men vaak in een keer een hoop geld moet betalen om een computer weer werkende te maken, of de wifi verbindingen te verbeteren. Ook verwachten andere bedrijven dat men hiervoor thuis blijft om dit te regelen.
Wingens-ICT denkt hierbij met de mensen mee. Wij bieden de mogelijkheid om gespreid te betalen in abonnement vorm en komen in de avond en weekend langs waardoor men gewoon kan gaan werken en niet speciaal vrij hoeft te nemen. Of men kan de computer vooraf aanmelden om deze vervolgens zelf bij Wingens Elektro ter reparatie af te geven. We bellen u dan wanneer de werkzaamheden zijn voltooid en kunnen de computer komen brengen of u kunt deze bij Wingens Elektro weer ophalen
Al met al, ons doel is om de IT ondersteuning voor bedrijven bij de mensen thuis te brengen voor een betaalbare prijs.
Wingens Elektro
Systeembeheer
Augustus 2002 – Heden
Onderhoud werkzaamheden van werkstations, servers, netwerk en toebehoren. Verder moet de website onderhouden worden en voorzien worden van de nieuwste informatie.
TUNIX
Servicedesk medewerker eerste lijn
Januari 2015 – augustus 2015
Als 1e lijn Servicedesk medewerker ben je verantwoordelijk voor het 1e lijn support aan onze klanten, met name bij policy uitbreidingen, problemen en/of storingen aan en rond security- systemen en netwerk- componenten. Je registreert, analyseert en beantwoordt 1e lijn vragen. Je lost incidenten op of wijst deze toe aan de 2e lijn. Bij het uitvoeren van deze werkzaamheden zorgt je ervoor dat de SLA afspraken met de klanten worden nagekomen. Problemen, die niet opgelost kunnen worden, stuur je door naar de 2e lijn. Je houdt de status van de incidenten / problemen / commerciële kansen in de gaten en door middel van proactief beheer waarborg je de kwaliteit.
Coördinator IT support desk
Als coördinator IT Service desk was het mijn taak sturing te geven aan de service desk medewerkers, het doorvoeren van nieuwe processen en procedures. Het monitoren van KPIs en het verzorgen rapportages. Verder was het nodig vernieuwingen aan te brengen om het ITIL proces binnen de afdeling te introduceren om zo een verbeterde en soepelere werkwijze te hanteren.Augustus 2014 – december 2014
Canon Nederland N.V.
Senior support analist / Functioneel beheerder
Januari 2013 – december 2013
Verantwoordelijk voor de lopende processen en procedures op de afdeling CSD (Canon Service Desk).
Dit houdt in:
- Nieuwe incident en change requests binnen de vast gestelde respons tijd invoeren in TOPdesk.
- Het aansturen van de juiste afdelingen na aanleiding van incident en change requests.
- Monitoren van incident en change requests en of deze binnen de SLA worden afgehandeld.
- Monitoren van de bekende problemen en de voortgang hiervan
Gewenste rapportages bouwen en genereren. - Benodigde contracten en overige zaken inrichten en inregelen in TOPdesk
- Schijven van benodigde handleidingen en instructies
- Testen van aanpassingen en updates TOPdesk
- Extra rollen – Beheer SharePoint, afdeling CSD, Functioneel -, Procesbeheer, afdeling CSD, 1e line ict-supportmedewerker afdeling Klantenservice, (Op de afdeling Klantenservice kan er niet gewacht worden op een ICT –afdeling voor deze tijd heeft te komen kijken naar een probleem. Ik deed hier de analyse en loste kleine problemen op. Zo zorgde ik ervoor dat men snel verder kon met het werk en/of dat grotere issues sneller opgelost konden worden.)
VALID
Support Engineer
Maart 2011 – december 2012
Verantwoordelijk voor incident- en changebeheer op de afdeling CSD (Customer Service Desk) bij Océ Nederland.
Dit houdt in:
- Nieuwe incident en change requests binnen de vast gestelde respons tijd invoeren in TOPdesk.
- Het aansturen van de juiste afdelingen na aanleiding van incident en change requests.
- Monitoren van incident en change requests en of deze binnen de SLA worden afgehandeld.
- Gewenste rapportages genereren.
- Extra rollen – Applicatiebeheer TOPdesk, Beheer SharePoint, afdeling CSD, Functioneel Procesbeheer, afdeling CSD
ATOS ORIGIN
Support Engineer
Oktober 2008 – februari 2011
Klanten van Atos in de Box te woord staan en aannemen/ in behandelen nemen van 1e en 2e lijn tickets. Ticket systeem beheren en monitoren. Rapportages maken vanuit telefoon en ticket systeem. Waken over de beschikbaarheid van supportmedewerkers en deze indien nodig aansturen. Aanmaken van werkinstructies, handleidingen, processen en helpen up to date houden van de website betreffende het support gedeelte en knowledge base items. Helpen inrichten van benodigde support tooling.
Kuehne + Nagel
IT Servicedesk medewerker intern
Januari 2008 – september 2008
Ondersteuning bieden aan de werknemers, problemen met software en instellingen vaststellen en oplossen, installeren van nieuwe computers of laptops, nieuwe gebruikersgegeven aanmaken indien nodig.
UPC Nederland
Helpdeskmedewerker SSD
Maart 2007 – december 2007
Telefoon aannemen en mensen met vragen te woord te staan om de vragen en eventuele problemen zo goed en snel mogelijk uit te leggen en op te lossen.
Sitel
Helpdeskmedewerker – UPC Project
Juli 2005 – maart 2007
Telefoon aannemen en mensen met vragen te woord te staan om de vragen en eventuele problemen zo goed en snel mogelijk uit te leggen en op te lossen.
Oriflame
ICT Medewerker
November 2004 – juli 2005
De eerde 5 maanden heb ik stage gelopen bij Oriflame waarna me zo tevreden was dat ik mijn werkzaamheden partij mocht doorzetten na schooltijd. De werkzaamheden die ik hier heb uitgevoerd zijn, het opnieuw in kaart brengen van het netwerk en dit in een schema onder brengen. Een registratie systeem opzetten met daar in een CRM zodat de storingen inzichtelijker worden. Het onderhouden van werkstations en het oplossen van storingen met werkstations. Helpen bij het maken van media publicaties voor op de website en folders.